Tramvaje jsou nedílnou součástí podoby Prahy. Jejich cinkot, občasný záblesk elektrického výboje na troleji, vyhřáté sedačky v zimě, to vše je součástí koloritu města. Tramvaje jezdily i po Staroměstském či Václavském náměstí, přes Karlův most Celetnou ulicí nebo pod Prašnou branou.
Tramvaj projíždí v roce 1966 Mezibranskou ulicí. Dnes se tudy ženou tisíce aut po severojižní magistrále – (Foto: autor neznámý)Tramvaj projíždí Hustiskou ulicí na Žižkově. Tato trať byla zrušena 5. června 1976 – (Foto: Michal Režný)Tramvaj číslo 19 v roce 1971 u Hlavního nádraží. Tramvajová trať byla zrušena s výstavbou nové odbavovací haly a trasy metra C v sedmdesátých letech. – (Foto: autor neznámý)V roce 1985 projíždí tramvaj číslo tři ulicí 28. října. Ten samý rok zde byla trať zrušena a vybudována pěší zóna. – (Foto: autor neznámý)
Tramvaj projíždí v roce 1966 Mezibranskou ulicí. Dnes se tudy ženou tisíce aut po severojižní magistrále – (Foto: autor neznámý)Tramvajová trať na Václavském náměstí byla až do svého zrušení roku 1980 hlavním uzlem celé tramvajové dopravy v Praze, vedlo tudy vždy relativně nejvíce linek, spojujících dohromady celé město. – (Foto: autor nezámý)Trať vedoucí celou délkou Václavského náměstí byla zrušena 13. prosince 1980. – (Foto: autor nezámý)Křižovatka u Prašné brány v roce 1972 – (Foto: Dana Molnárová)Takto se v roce 1927 křižovaly tramvaje u Obecního domu – (Foto: Jaroslav Bruner-Dvořák) a pan Kraus k tomu dopsal: „U Hybernů na rohu, visí prdel za nohu. Nechoďte tam, prosímvás! Posere vás – jako nás!“Od roku 1883 jezdila na Karlově mostě koňka. V roce 1905 ji vystřídala elektrická tramvaj. Elektrický proud byl přes most veden mostovkou po speciálních kolejnicích, které zkonstruoval František Křižík. To proto, aby nebyl narušen umělecký vzhled mostu trolejemi. Po třech letech se ukázalo, že těžké tramvaje most dosti porušují a tak byly nahrazeny v roce 1908 autobusy. Ty se však také neosvědčily. Následující rok byl autobusový provoz zrušen a byl obnoven až v roce 1932 autobusy na pneumatikách. Veřejná doprava zde fungovala až do druhé světové války. Automobilový provoz skončil v roce 1965 a od té doby slouží most jen pro pěší. – (Foto: autor neznámý)Tramvaj na Staroměstském náměstí jezdila od roku 1883 až do roku 1960. V roce 1914 byly přes Staroměstské náměstí vedeny dokonce tři linky. – (Foto: autor nezámý)Od roku 1883 jezdila na Karlově mostě koňka. V roce 1905 ji vystřídala elektrická tramvaj. Elektrický proud byl přes most veden mostovkou po speciálních kolejnicích, které zkonstruoval František Křižík. To proto, aby nebyl narušen umělecký vzhled mostu trolejemi. Po třech letech se ukázalo, že těžké tramvaje most dosti porušují a tak byly nahrazeny v roce 1908 autobusy. Ty se však také neosvědčily. Následující rok byl autobusový provoz zrušen a byl obnoven až v roce 1932 autobusy na pneumatikách. Veřejná doprava zde fungovala až do druhé světové války. Automobilový provoz skončil v roce 1965 a od té doby slouží most jen pro pěší. – (Foto: autor neznámý)Tramvaje jezdily po Příkopech až do 4. července 1985. Zrušení této tratě souviselo s otevřením trasy B pražského metra, kdy došlo k jednomu z nejradikálnějších změn ve vedení pražské hromadné dopravy. – (Foto: Ivo Mahel)Tramvaje projížděly Prašnou bránou do Celetné ulice. Úsek Staroměstské náměstí – Prašná brána byl zrušen 1. ledna 1960. – (Foto: autor neznámý)Tramvaj v Pažíské v pozadí se Stalinovým pomníkem na Letné. Poslední tramvaj tudy projela na Silvestra 1959. – (Foto: Jan Novotný)Jedna z nejstarších fotografií pražské tramvaje, která jede po Příkopech. Fotografie byla pořízena mezi rokem 1875, kdy byl zahájen provoz koňky a rokem 1881, kdy byla na Přikopech dostavěna druhá kolej. – (Foto: František Fridrich)Tato tramvajová trať byla vedena ze Staroměstského přes Malé a Mariánské náměstí do Platnéřské ulice. Úsek mezi Křižovnickým náměstím a Staroměstskkým náměstím byl zrušen v roce 1927. Foceno asi 1911 – (Foto: autor neznámý)Jedna z nejslavnějších fotografií pražské elektriky. Vynálezce František Křižík stojí před tramvají na Letné. Budova byla kousek od Letenské restaurace. – (Foto: Jindřich Eckert)Od roku 1883 jezdila na Karlově mostě koňka. V roce 1905 ji vystřídala elektrická tramvaj. Elektrický proud byl přes most veden mostovkou po speciálních kolejnicích, které zkonstruoval František Křižík. To proto, aby nebyl narušen umělecký vzhled mostu trolejemi. Po třech letech se ukázalo, že těžké tramvaje most dosti porušují a tak byly nahrazeny v roce 1908 autobusy. Ty se však také neosvědčily. Následující rok byl autobusový provoz zrušen a byl obnoven až v roce 1932 autobusy na pneumatikách. Veřejná doprava zde fungovala až do druhé světové války. Automobilový provoz skončil v roce 1965 a od té doby slouží most jen pro pěší. – (Foto: autor neznámý)Takto vypadala tramvajová trať u Hlavního nádraží v roce 1972 ještě před stavbou nové haly. – (Foto: Ivo Mahel)Trať zde byla zrušena v roce 1983. Dodnes jsou v ulici zbytky kolejí – (Foto: Jan Režný)Tramvaje projíždějí Celetnou ulicí zřejmě v roce 1958. Ve většině ulice byla trať jednokolejná. V roce 1960 zmizely tramvaje z ulic Celetná, Pařížská a Staroměstského náměstí.- (Foto: autor neznámý)Tramvaj projíždí Argentinskou ulicí na začátku 70. let – (Foto: Jaroslav Bureš)