Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP)slavnostně představil nejnovější typ tramvaje Škoda ForCity Alfa. Tramvaje z dílen plzeňské Škody Transportation prošly úpravou designu, interiéru i několika technickými změnami, které zvyšují pohodlí při cestování. DPP do roku 2018 získá celkem 125 kusů tohoto typu vozidel.

 Do prostoru vozidel, určeného pro cestující, je nově zavedena výkonná klimatizace a také  wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradily oblíbené plastové.

Podrobnosti o nové tramvaji najdete zde:

Praha se dočká 125 nových tramvají s klimatizací. Takhle budou vypadat

V interiéru jsou plastové sedačky - Foto: Archvi DPP
V interiéru jsou plastové sedačky – Foto: Archvi DPP

Celé čelo vozidel dostalo nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách došlo také ke snížení počtu plastových dílů. Výrazně upravena byla rovněž barevnost tramvají, horní pás vozu je stříbrný oproti stávajícímu tmavému provedení, bílá barva místo šedé je použita pod okny. Střední díl čela vozu a rám čelního okna je žlutooranžový. Nad předními reflektory je designový LED pásek.

Foto: Archvi DPP
Foto: Archvi DPP

Základní znaky původního designu tramvaje 15T zůstávají zachovány včetně celkového prostorového uspořádání. Změna vizuální podoby se soustředila zejména do 3 oblastí – do vnější barevnosti, do nového tvaru čelní masky a do interiéru s novými plastovými sedadly a novým stropním podhledem, v důsledku čehož dochází k částečně odlišnému barevnému působení interiéru,“ doplňuje Patrik Kotas, autor designu tramvají.

Jsem potěšen, že dnes můžeme představit první inovovanou tramvaj ForCity Alfa pro Prahu. Podařilo se nám využít naše znalosti nejen z předchozích dodávek těchto tramvají, ale zejména z našich exportních zakázek.  Do Turecka jsme dodali 72 tramvají, z nichž část využívá unikátní bateriový pohon, do Maďarska 31 nízkopodlažních vozidel a v současnosti běží kontrakt na šedesát tramvají pro slovenskou metropoli Bratislavu. Několik nových typů tramvají se nám navíc podařilo představit i v Číně. Je to pro mě důkaz, že naše vozy jsou kvalitní a je o ně ve světě zájem a proto jsem rád, že pražské tramvaje nyní získávají několik zásadních vylepšení, které jistě ocení především cestující, včetně mě,“ říká Josef Bernard, člen dozorčí rady a spolumajitel společnosti Škoda Transportation.

Foto: Archvi DPP
Foto: Archvi DPP

Kromě úprav designu a interiéru tramvají bylo provedeno i několik technických změn. Velkou úpravou prošla mechanická brzda, která byla modernizována a odhlučněna, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak byla vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů. Odlehčené jsou nově také kryty podvozků. Úpravami prošel rovněž řídící software vozu, do kterého byly promítnuty dlouhodobé poznatky z náročného pražského provozu.

Posunovací vozidlo č.ev. 4072. V pozadí jede inovovaná inovovaná Škoda 15T4 ForCity Alfa - Foto: Sebastiano Pulese
Posunovací vozidlo č.ev. 4072. V pozadí jede inovovaná inovovaná Škoda 15T4 ForCity Alfa – Foto: Sebastiano Pulese

Vozy budou umístěny ve vozovně Motol a po 17. říjnu 2015 budou vypravovány zejména na páteřní lince č. 9 a na dalších linkách do Řep a na Barrandov, které jsou velmi využívané.

V letech 2017 a 2018 budou tyto vozy umístěny i do vozovny Žižkov, takže poté bude jimi páteřní linka č. 9 vybavená kompletně.