Zatím jen na zkoušku bude od středy 22.1. do neděle 26.1. jezdit trolejbus jako linka 216 po trase Bořislavka – Vozovna Střešovice – Vojenská nemocnice – Poliklinika Petřiny. V pracovní dny bude mít elektrobus 30 minutové intervaly, o víkendu hodinové. Nejde o úplně klasický trolejbus, který musí být stále připojen k trolejím, ale o elektrobus, který se dobíjí z trolejového vedení a může využívat stavající tramvajové trakční vedení a měnírny. Elektrobus se přes den může krátkodobě za deset patnáct minut na konečných zastávkách a dlouhodobě v noci v depu. Pražský dopravní podnik si elektrobus půjčil na zkoušku z Vídně, kde si jich v minulém roce pořídili dvanáct.

Nejstarší zmínka o možnosti provozu trolejbusů v Praze se objevila již v listopadu 1901. 1901, kdy vídeňská firma Ganz nabídla Praze zavedení trolejbusů. Elektrické podniky však nabídku zamítly, protože se v té době zaměřily na provoz a vznik nových tratí tramvají.
V roce 1934 vznikl návrh tratě Hanspaulka–Ořechovka. Vedení tratě bylo později upřesněno na úsek Sv. Matěj–Vozovna Střešovice. Brzy poté byl vypracován projekt a ten byl v roce 1935 schválen městem i ministerstvem železnic.
Skrytá krása Hlavního nádraží! Podívejte se na tu velkolepou stavbu

Před zprovozněním prvního úseku mezi vozovnou Střešovice a kostelem svatého Matěje na Babě však probíhal neobvykle dlouho zkušební provoz (téměř tři měsíce v létě 1936), samotné otevření pro veřejnost se konalo 28. srpna. První trať měla délku 3,5 km a trolejbusu trvalo její projetí z jedné konečné na druhou 13 minut. Tento provoz se velmi osvědčil, a tak se přistoupilo k zavedení další linky, která měla spojovat Anděl s Walterovou továrnou v Jinonicích přes Santošku a Malvazinky.
Věčná škoda! Nejkrásnější nádraží Evropy Praha Těšnov bylo strženo

Maximálního rozsahu, celkové délky 56,876 km, dosáhla pražská trolejbusová síť v březnu roku 1959. V témže roce však už došlo ke zrušení nejstarší trati a jejím nahrazení autobusy. Tento osud potkalo také mnoho v této době rozestavěných trolejbusových tratí, podíl na celkové dopravě tak pro trolejbusy klesal a naopak pro autobusy rostl. Na počátku 60. let probíhaly navíc rozsáhlé rekonstrukce silniční sítě, kvůli čemuž mnoho trolejbusových tratí muselo být dočasně nebo i trvale uzavřeno. I toto se mohlo stát také argumentem pro postupnou likvidaci celé sítě. Tratě i vozidla zastarávaly, což se ukázalo dalším důvodem.
U Synkáče bydlí prase v činžáku. Podívejte se na video, jak jde domů
Levná sovětská ropa a rozvoj autobusové dopravy dříve nevídanou rychlostí zasadil pražským trolejbusům poslední ránu. Nová koncepce, kde měla být páteří síť metra doplňovaná autobusy již nepočítala s trolejbusy. Trolejbusový provoz v Praze skončil k 16. říjnu 1972.
Text byl sepsán s využitím wikipedie.