Radlická radiála propojí Smíchov a Radlice. Dokončí se tak další přímá spojnice mezi Pražským a Městským okruhem. Pokračování plzeňské dálnice dnes končí ostrou pravotočivou zatáčkou v Butovicích. Radlická radiála se zahloubí do země a dovede provoz až do Dobříšské ulice na Městském okruhu.
S celkově 5,5 kilometrů dlouhé silnice bude skoro polovina vedena pod zemí v tunelech.
Celá stavba obsahuje také 12 mostních objektů, tři lávky pro pěší, značný rozsah opěrných a zárubních zdí a například také kolejové úpravy na železniční trati Praha Smíchov – Hostivice. Kromě hlavní komunikace řeší projekt i poměrně obsáhlé návaznosti na širší území, zejména na městskou infrastrukturní vybavenost. Na celé trase jsou navrhovány celkem tři tunely. Ražený tunel Radlice bude dlouhý 2220 metrů a hloubené tunely Jinonice a Butovice shodně 299 metrů.
Z hlediska kategorizace se jedná o čtyřpruhovou směrově rozdělenou místní sběrnou komunikaci s přídatnými pruhy dle potřeby, navrženou tak, že návrhové parametry se postupně snižují od komunikace dálničního typu Rozvadovské spojky ke komunikaci charakteru Městského okruhu. Místní uliční síť je napojována prostřednictvím pěti mimoúrovňových křižovatek.
Na Zlíchově se vrtají průzkumné štoly geologického výzkumu, který se bude dále rozšiřovat.
Polde náměstka pražské primátorky pro dopravu Petra Dolínka je stavba Radlické radiály nejblíž zahájení ze všech plánovaných investic.