Dopravní podnik hl. m. Prahy přeruší o nadcházejícím víkendu provoz metra v úseku Muzeum – Budějovická. Od pátečního večera 24. října až do neděle 26. října 2014 bude probíhat výměna výhybky ve stanici Pražského povstání. Zároveň dojde k výměně dřevěných pražců mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác a pokračovat budou práce na nových instalacích ve stanici Vyšehrad a v Nuselském mostě.

Očima strojvůdce metra. Aneb na cestě z Kačerova do Zličína

Provoz na dotčeném úseku linky C bude přerušen v pátek 24. října od 19:30 hodin. Obnoven bude spolu se zahájením provozu metra v pondělí 27. října. Po tuto dobu bude zavedena náhradní autobusová doprava XC v denním provozu, a to na trase Hlavní nádraží – Kačerov. Pro zajištění bezbariérového přestupu mezi vlaky metra a náhradní dopravou bude mezi stanicemi Budějovická a Kačerov provoz zajišťován po jedné koleji zvláštní vlakovou soupravou.

Nové snímky prodloužení metra linky A. Podívejte se…

DPP u této příležitosti vydá informační letáky, které budou k dispozici v metru i v prostředcích povrchové dopravy. Ve vyloučeném úseku potom nasadí každý den výluky 20 informátorů v reflexních vestách, kteří budou na místě připraveni poradit cestujícím aktuální dopravní spojení v češtině i angličtině. V jednotlivých dotčených stanicích budou rovněž k dispozici informační tabule se základními informacemi o výluce a autobusovém spojení; na výluku cestující upozorní také hlášení ve stanicích metra.

Trasa D – jak budou vypadat stanice metra. Podívejte se na vizualizace

„Abychom maximálně využili čas během výluky, rozhodli jsme se kromě výhybky ve stanici metra Pražského povstání vyměnit také původní dřevěné pražce ve stometrovém úseku mezi stanicemi Pražského Povstání a Pankrác za nové železobetonové. Výměna dřevěných pražců v průběhu souvislé několikadenní výluky je zároveň daleko levnější, než kdybychom k ní přistupovali v několika etapách během nočních odstávek. Celková cena za tuto rekonstrukci dosáhne 6 milionů Kč,“ řekl Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP.

Očima strojvůdce metra. Aneb na cestě z Kačerova do Zličína

Pražce i štěrk ve výhybce ve stanici metra Pražského povstání jsou ještě původní z roku 1974, od té doby se vyměňovaly jen její kolejové součásti v závislosti na stavu jejich opotřebení. Během nadcházejícího víkendu dojde k výměně celého štěrkového podloží, pražců i kolejí a bude pročištěno a opraveno její odvodnění.

UNIKÁTNÍ NÁVRHY: Jak by vypadalo metro, kdyby se stavělo před válkou

Ve stanici bude na opravy využit speciální dvoucestný bagr. Vzhledem k velmi omezenému prostoru bude muset s každou lžící nákladu absolvovat cestu kolem celého nástupiště na opačný konec stanice, kde bude po přejezdu kolejovou spojkou materiál vykládat do přistavených služebních vlaků či jej z nich vykládat. Z důvodu omezeného prostoru není ani možné v opravovaném úseku nasadit více než 50 pracovníků k manuálním činnostem.

Krása nad Vltavou. Nový Trojský most se představuje

Úplná výměna výhybek na trati C se konala naposledy ve dvou termínech na podzim 2013 ve stanici Háje a v červenci 2013 ve stanici Kačerov. Zcela první plánovaná souvislá průběžná výluka se konala na trati C o Velikonocích v roce 2012 ve stanici I. P. Pavlova.

 

Grafika: DPP
Grafika: DPP

Náhradní autobusová doprava XC:

Bude zavedena v denním provozu v trase Hlavní nádraží – Muzeum – I. P. Pavlova – Vyšehrad – Pražského povstání – Pankrác – Budějovická – Kačerov.

 

Změny v zastávkách autobusů:

Pro linky č. 106, 113, 114, 150, 189, 196, 215 a 333 bude přemístěna výstupní zastávka Kačerov z terminálu do ulice Michelské (do zastávky linky č. 139) a pro linky č. 114, 189 a 215 bude přemístěna zastávka Kačerov (směr Nemocnice Krč) vpřed, do zastávky linky č. 106.