Branický most neboli most inteligence má zvláštní historii. Plánoval se už od dvacátých let, aby se po něm odklonila nákladní železniční doprava z centra města. Spojuje trať Praha – Plzeň a místní dráhu Modřany – Nusle.

Historie pražských hasičů: Jak se zachraňuje kůň z ledové Vltavy

Most byl už dokončen v roce 1955, ale jelikož ještě nebyly dostavěny navazující tratě byl dlouhá léta využíván jen jako testovací most pro zatěžkávací zkoušky lokomotiv. Plnohodnotný provoz na mostě byl spuštěn 30. května 1964 – tedy před půl stoletím.

To musíte vidět! Praha v plné kráse na dechberoucím videu…

Stavbě se lidově přezdívá most Inteligence, protože ho budovali příslušníci takzavné inteligence tedy právníci, lékaři, filosofově, kteři byl v 50tých letech nuceni opustit svá zaměstnání a nastoupit do dělnických a pomocných profesí.

10 důkazů, že Praha je nejkrásnější město v Evropě!

Branický most je třetí nejdelší v Praze po Radotínském mostu a Negrelliho viaduktem. Měří 910 metrů. V době svého vzniku býval nejdelším dvoukolejným železobetonovým mostem v Evropě. Problém nastal až ve chvíli, kdy byla jedna kolej snesena, protože na levém břehu nebylo možno vyhloubit druhý navazující tunel. V současné době  tak po mostě vede kolej jen jedna. Druhá polovina mostovky je nevyužitá roste na ní tráva. Branický most býval léta také nejvyšší v Praze nad hladinou Vltavy. Mostovka se tyčí nad hladinou ve výši 19 metrů. Dnes už je vyšší Radotínský dálniční most.

Vzácné záběry z přejezdu mostu: