Na Miluju Prahu je už album všech pražských mostů přes Vltavu, které vytvořili fanoušci Miluju Prahu. Ale ten největší pražský most vede přes drobný až nenápadný tok Botič. Chovám k tomuto uprutnému potůčku nostalgický obdiv. Už do klučičích let jsem si říkal, jak takový malý potůček mohl vyhloubit tak velké Nuselské údolí, které též známe jako Jamrtál. Podívejte se na fotky, jak se stavěl Nuselský most přes Botič. Máte-li zajímavé historické fotky Prahy, pošlete nám je na milujup@gmail.com, rádi je vypublikujeme.
Snový pohled na město ze Staroměstské mostecké věže
- První zatěžkávací zkouška Nuselského mostu v roce 1970. Na mostě bylo zaparkováno 66 tanků z rakovnického pluku. – (Foto: archiv DPP)
Nuselský most (v letech 1975–1989 most Klementa Gottwalda) je předpjatý betonový most v Praze. Překonává Nuselské údolí a spojuje Pankrác a vzdálenější jihovýchodní části města s Karlovem a se středem města. Po vrchní části mostu je vedena dvouproudá šestipruhová severojižní magistrála a uvnitř mostu je umístěn tubus pro metro. Most byl dostavěn roku 1973. Na pankrácké straně mostu bezprostředně navazuje stanice metra Vyšehrad. Zajímavostí bylo, že se zátěžovací zkoušky musely dělat v noci. Roznášecí rošt mostu má totiž délku 485 m, což je hodnota blízká vlnové délce, na které dodnes vysílá stanice Praha Českého rozhlasu (639 kHz ~ 469 m). Proto byly zatěžovací zkoušky a související měření prováděny především v noci, kdy rozhlasová stanice Praha nevysílala. V opačném případě rošt fungoval jako velmi kvalitní anténa a přijímaný signál rozhlasového vysílání zcela překryl signály pro měřicí přístroje.








Máte zajímavé fotografie nebo text o Praze, se kterými byste se chtěli podělit? Neváhejte a pošlete nám je na milujup@gmail.com
Kam dál?