Nádraží Severozápadní dráhy v Praze na Těšnově bylo považováno za jedno z nejkrásnějších v Evropě. Jeho vcelku malá, avšak svou architekturou monumentální budova vévodila rozhraní Nového Města a Karlína rovných 110 let. Osudnou se jí stala výstavba Severojižní magistrály a následně i spartakiáda v roce 1985. Zbytečná demolice Těšnovského nádraží se stala synonymem pro barbarství páchané na kulturním dědictví minulým režimem.
Toto trojkřídlé nádraží s délkou 115 m neslo i jména Severozápadní, Vltavské či Denisovo. Bylo vybudováno v letech 1872-1875 architektem Karlem Schlimpem.
Spolehlivě fungovalo takřka století, avšak 70.léta znamenala bohužel počátek jeho konce. Nejdříve byl roku 1972 ukončen pravidelný osobní provoz na trati do Vysočan (zbylé… období do r. 1984 využívána jen jako nákladní vlečka).

Poté, v roce 1977, bylo zbouráno severní křídlo kvůli stavbě Severojižní magistrály (toto odůvodnění se dále objevovalo i jako argument pro celkovou demolici, což se ukázalo jako nepravdivé). Budovu nezachránily ani různé studie na přestavbu pro jiné účely, např. muzeum, menzu či jiné petice. Dokonce nepomohlo ani zapsání do seznamu nemovitých kulturních památek v roce 1978.

Osud Těšnova byl završen, když se 15.3.1985 v novinách objevila stručná zpráva, že „V sobotu 16. března v osm hodin bude likvidována odstřelem budova bývalého nádraží Těšnov v Praze.“








